fredag 17 augusti 2012

Foodstalking

Är oerhört intresserad av mat. Liksom mat i alla former. Tillbringar en stor del av min tid med att fundera på mat, laga mat, äta mat och tala om mat.Låg till exempel i går kväll och fantiserade om morotskaka och pork buns före jag somnade. Älskar mat.

Brukar fråga folk vad de ätit och är genuint intresserad av vad Linda faktiskt hade som pålägg på sitt rågbröd, och hurdan typ av rågbröd var det samt hurdan risotto nina och nils hade lagat och vad de hade satt i den. Är lite småsnobbig gällande vad jag själv stoppar i munnen men trots finner jag det oerhört intressant och fascinerande att följa med vad människor överlag stoppar i sig.

Har redan en tid sporadiskt följt med den härliga lilla never seconds-bloggen dit folk skickar in bilder på sina luncher och frukostar. Bloggen drivs av en ung flicka i Storbritannien som började fotografera och utvärdera sina luncher.

Fascineras över hur rysligt vissa människor i bloggen äter, liksom cornmuffin till middag? salta cheddarkex? chips? wtf? och de ger det till sina barn. men jag älskar att kolla på bilderna. Blir dessutom hungrig av det.

Matporr <3


















                                               bilder:weheartit


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!