måndag 13 augusti 2012

Människor som inte läser böcker

Har svårt med människor som inte läser böcker, liksom typ någonsin. Bodade douchebags som skryter med att de aldrig läst en bok, det överraskar liksom inte så himla mycket då deras Ed Hardy väsen redan vid första anblick skvallrar om att det liksom inte är jätteträngsel där uppe under hårvaxet. Men relativt vanliga människor som inte läser? De skrämmer mig påriktigt. Typer som utåt sett kan se ut som din gymnasiekompis Johanna, studiepolare Maria eller bara morjensbekant Villhelm. Till en början verkar de vara lovande typer med humor, vett och personlighet, men ju närmare deras inner spirit du kommer så plötsligt visar det sig när du befinner dej där på en fördrink en lördagkvälll vid sjusnåret- den till skenet vettige typen har ingen bokhylla. Inte ens en puttifnaskig bräda med några torftiga marian keyes och the game. Nichts. Sådant skrämmer mig. Tömmer ganska snabbt drinken och packar ner solpudret och iphonen i clutchen och slinker ut. Litar noll på typer som inte läser böcker och tror inte jag saknar deras sympatiska djup i varken första eller andra taget.



4 kommentarer:

  1. Hej tjejen! Som lovat har jag skrivit en resguide till Miami. Hoppas du hittar lite som du finner jätteintressant pa den listan. Här är länken. Kram,Andrea

    http://jolieandrea.spotlife.se/2012/08/13/resguide-till-miami/

    SvaraRadera
  2. jaaaa du har en point, men jag har vissa vänner som inte läser men de menar att det är för att vi har så mycket att läsa i skolan, godtas detta? :)
    tycker iaf att det känns som en nästan okej orsak att inte läsa böcker ;)
    Själv älskar jag att drömma mig bort med en bra bok!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skolan kan lätt orsaka att läsintresset läggs på hyllan och det tycker jag inte är något konstigt. Men att aldrig läsa böcker,och då menar jag inte bara pausa i läsandet, det tycker jag helt subjektivt är sorgligt och hemskt :D

      Radera

Tack för din kommentar!