fredag 28 september 2012

Vin på Kiila med Martti Ahtisaari

 
Tillbringade torsdagskvällen i välgörenhetens tecken. Karmalagret fylldes på i sällskap av kuliga J, min polare Mara Ahtisaari och Master Chef-deltagarna. Sex stycken Master Chef-deltagare tillredde en middag med vin för mig och ett antal andra mer eller mindre prominenta typer på restaurang Kiila. Temat för välgörenheten var kvinnor och flickor i världen, ett tema som står mig själv mycket varmt.
 
Gillade även maten i stora lag. Skall bli spännande att spana in det i vår, så skriv upp i er lilla kom ihåg-bok att sofbariten synes på television om någon månad * kalla mig kändisen*.
 
 
 
 
 
Sympatiska Jani Toivola speakade.
 
 
Föris. DJÄVULSKT god pumpasoppa! Därtill typ lök och en liten paj. Men soppan, ah - Orgasmiskt!
 
 
 
Blev filmad.
 
 
 
UN Women organiserade detta välgörenhetsevenmang i samband med Master Chef, som sänds i vår.
 
 
Hängde lite med min polare Mara. Även känd som Finlands tidigare president Martti Ahtisaari.
Med fru.
 
 
 
Filmades lite till. Drog in magen och lekte cool.
 
 
Sofbarit-bordet!
 
 
 
Varmrätten bestod av potatispuré (gott men tråkigt), rostade batatskivor (brända-URK), svart aioli (nomnomnom), griskind (sjukt mört-nam!) och en sallad som väckte varken känslor eller tankar.
 


Eftis. Strudeln var supergod med tillhörande vaniljsmörja. Därtill creme brule som var lite väl rinnig men slank ner * är ju inte den som är den * och havtornssoppa som var waay too söt.


 
Jani speakade på. Gillar honom.
 
 
Helhetsgivande bild av eftisen.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!